Vroeger moesten winkels het voornamelijk hebben van een vaste klantenkring. Echter zijn tijden veranderd en zo ook de inrichting van bedrijven. Marketing is een steeds belangrijker wordende afdeling, en terecht. Maar hoe selecteer je een online marketing bureau? Er zijn er zó veel, je ziet misschien door de bomen het bos niet meer. Zelfs wanneer je in een specifieke regio op zoek bent, is het moeilijk om een knoop door te hakken. Welk online marketing bureau Amsterdam moet je hebben?

Selecteer je prioriteiten

​​Elk bedrijf is anders, net als elk online marketing bureau én net als jouw bedrijf. Daarom is het goed om te kijken naar waarin het online marketing bureau gespecialiseerd in is en wat jouw doel is. Hoewel veel van de bureaus “full-service” zijn, geven ze meestal, heel begrijpelijk, de voorkeur aan projecten binnen hun specialiteit. Naar jouw bedrijfsidentiteit kijken is ook heel belangrijk, als je een bedrijf in Amsterdam bent en dit Amsterdamse stukje ook belangrijk voor je is, is het zoeken van een online marketing bureau Amsterdam een handige tip.

Kijk naar het eerdere werk van een online marketing bureau

Online marketing bureaus zijn trots op met wie ze samenwerken en het werk dat ze doen. Je hoeft niet per se te weten wie hun vroegere klanten zijn, maar als je geen lijst van vorige klanten of voorbeelden van hun werk kunt vinden, kan dat betekenen dat ze met niemand hebben samengewerkt. Echter zijn sommige soorten diensten niet eenvoudig weer te geven, zoals content marketing en SEO. Bureaus die zich op die gebieden specialiseren, kunnen hun werk dus niet in een portfolio laten zien. Een klantenlijst is daarentegen makkelijk samen te stellen en een goede indicatie van hun ervaring.

Eerste impressie van een online marketing bureau Amsterdam

Ga even op bezoek als het marketingbureau dicht bij zit, wellicht is het wel een online marketing bureau Amsterdam. Praat dan met de eigenaren of medewerkers. Zo krijg je een helder beeld van met wie je gaat samenwerken.